Zaken Maken
Image default
Bedrijvengidsen

Waaraan herken je een goed marketingbureau?

Tegenwoordig vind je in vrijwel elk dorp en elke grote stad niet één maar meerdere marketingbureaus. De keuze is reuze! Maar hoe herken je nou een goed marketingbureau? Dit artikel is voor jou als je erachter wilt komen hoe je nu het kaf van het koren scheidt en hoe je het beste marketingbureau voor jouw bedrijf wilt vinden.

Geen woorden maar daden

Of zoals ze het in Rotterdam zo mooi verwoorden ‘niet lullen, maar poetsen’. Ieder marketingbureau zal jou willen overtuigen van de kwaliteit van diensten, de expertise en het uitstekende servicelevel dat geboden wordt. Maar er is ook nog zoiets als daden. Een goed marketingbureau is niet bang om te laten zien wat ze in huis hebben en kan ook de resultaten overleggen die dat staven. Zoek je iets speciaals? Zoek dan online naar een gespecialiseerd marketingbureau dat uitblinkt in de diensten die jij nodig hebt.

‘One size fits all’ bestaat niet

Veel kledingmerken hanteren als kledingmaat ‘one size fits all’. Kortom: één maat past iedereen. Zeker op het marketinggebied is het belangrijk om één ding in je oren te knopen: een maat past nooit voor iedereen. Nu niet. Nooit niet. Simpelweg omdat bedrijven onderling te veel van elkaar verschillen. Je kunt niet marketingstrategie A loslaten op bedrijf A tot en met Z, want er hoeft maar één variabele te verschillen en de formule klopt niet meer. Wees daarom beducht op marketingbureaus die claimen dat ze één oplossing voor al hun klanten hebben. Kijk in plaats daarvan naar marketingbureaus die hun oplossingen aanpassen naar hun klanten en die liefst voor al hun klanten maatwerk leveren. 

Transparante communicatie, ook als het tegenzit

Dit klinkt misschien een beetje tegenstrijdig, want je neemt geen marketingbureau in de arm om het tegen te laten zitten, toch? Klopt als een bus, maar wat we hiermee bedoelen is dat je erop kunt vertrouwen dat een marketingbureau altijd transparant met je communiceert over de geleverde en te leveren diensten. Juist ook als het tegenzit. Want uiteindelijk heb je er niks aan als de resultaten rooskleuriger worden voorgespiegeld dan dat ze zijn. Kijk daarom in de kennismakingsgesprekken kritisch naar de salesverantwoordelijke die tegenover je zit. Hoe vaak zijn er contactmomenten? Wat wordt er gedaan bij tegenvallende cijfers? Hoe verwacht het bureau de voorgestelde resultaten te behalen, et cetera. Door kritische vragen te stellen tijdens het kennismakingsgesprek kom je er al gauw achter of iemand je gebakken lucht zit te verkopen of dat er daadwerkelijk de kennis in huis is om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

De resultaten spreken voor zich

Kijk online naar het klantenportfolio van een marketingbureau en vraag ook zeker of een bureau referenties heeft. Dit kun je bijvoorbeeld ook zien aan de cases die ze op hun website laten zien. Zo kun je een goede inschatting maken van het werk van het bureau en of er een klik is tussen jou en mogelijk je nieuwe rechterarm op marketinggebied. Een goed voorbeeld hiervan is marketingbureau The Sequel: je bekijkt hun cases op de website. Hier zie je precies wat er voor eerdere klanten is gedaan en hoe ze tot dit resultaat zijn gekomen.

 

https://thesequel.nl/