Vrijwel iedereen weet wel wat social media is en ongetwijfeld heb je zelf ook je eigen Facebook-, Instagram-, en/of LinkIn-account. Hartstikke leuk om privé te gebruiken maar er zijn ook mensen die zich dagelijks op professionele basis met social media bezighouden; de socialmediamarketeers. Wat doen deze mensen en zitten ze echt de hele dag alleen maar op TikTok te scrollen? De ‘stem’ van het bedrijfEen socialmediamarketeer houdt zich o.a. bezig met het vormgeven van socialmediaposts, het opstellen, monitoren en bewaken van de socialmediastrategie en het meten van de socialmediaresultaten. Als marketeer zijn ze de online stem van het bedrijf. Ze hebben direct contact met klanten en partners via social media. Huur je een socialmediamarketeer extern in, dan kun je ervoor kiezen om zelf het klantcontact te doen, maar je kunt dit ook aan hem of haar uitbesteden. Meestal wordt er echter voor gekozen om het beantwoorden van berichten niet uit te besteden. Dit komt doordat vakinhoudelijke kennis vaak uitsluitend binnen het eigen bedrijf ligt. Zeker wanneer er hele specifieke vragen via social media binnenkomen, is het makkelijker om dit intern op te pakken dan uit te besteden. Desalniettemin zijn socialmediamarketeers echt de stem van het bedrijf en zorgen ze voor een professionele bedrijfsuitstraling op de diverse kanalen. Een socialmediastrategie is een aanvulling op de bestaande marketingstrategie van een bedrijf. Wil je dit uitbesteden, kijk dan ook eens op https://thesequel.nl/. Dit is een online marketingbureau dat dit voor jou uit handen kan nemen. TikTok-filmpjes, Reels en SnapsSocialmediamarketeers zijn zeer bedreven in het maken van Reels, Snaps, TikToks en andere socialberichten. Ze zijn op de hoogte van de laatste trends op online marketinggebied en weten hier een uitgekiende socialmediastrategie aan te koppelen. Het cliché van de marketeer die alleen maar op TikTok aan het scrollen is, klopt dus niet. Natuurlijk wordt TikTok wel ingezet als dit bij het bedrijf past. Dit is echter niet de hoofdtaak van de socialmediamarketeer. Het maken van interessante content en het plannen, meten en monitoren van deze posts om zo veel mogelijk online exposure te genereren is dat wel. Het doel van socialmediamarketingHet belangrijkste doel van een socialmediamarketeer is het genereren van zoveel mogelijk traffic en exposure voor de website en sociale media van de klant. Het vergroten van de naamsbekendheid en het ontwikkelen van het merk- of bedrijfsimago valt ook onder de doelen van deze marketeers. Social media is echt een vast onderdeel van marketing dus het is zeker slim om je hierin te verdiepen voor jouw bedrijf. Wil je dit niet zelf doen of heb je hier onvoldoende tijd voor? Besteed dit dan uit een ervaren marketingbureau.
|
https://thesequel.nl/ |