Wat is Google zoekintentie?Veel mensen weten niet de Betekenis van Google zoekintentie. Echter is het wel belangrijk dat je de basis hiervan leert kennen anno 2022. Het is eigenlijk heel makkelijk uit te leggen, want het is gewoon de gedachte die achter een vraag zit. Stel je wil een rode jurk gaan kopen. Dan ga je niet alleen jurk intypen want dan krijg je alle kleuren. Wel kan het zijn dat je voor een bepaalde kleur rood de naam invoert of rode jurk, maar ook jurk rood is dan een zoekterm waarop gerankt moet worden. Bij dit voorbeeld is naast het zoekwoord ook de afbeelding belangrijk. Veel mensen zoeken de juiste kleren d.m.v. het zoeken van het juiste model en kleur. Dit kijken zij dan bij Google afbeeldingen en het is dus naast de tekst ook belangrijk dat je de juiste ALT TAGS meegeeft aan foto’s. Eventueel zou je meerdere foto’s kunnen gebruiken, zodat je op alle termen gevonden kan worden. Waarom is dit zo belangrijk?Vandaag de dag heeft niemand meer tijd om te zoeken en willen ze meteen op de juiste pagina komen. Daarom is de zoekintentie ook een stuk belangrijker geworden als 2 jaar geleden. Als iemand in de zoekmachine zoekt naar een blauwe broek en 10 keer moet klikken voordat hij bij de juiste broek komt dan is het niet goed. Deze klant gaat of naar de winkel of naar de concurrent. Vandaag de dag is het zelfs zo dat de klant in maximaal 2 klikken bij het juiste product moet komen. Daarnaast mag de laadtijd van de website ook niet langer als 3 seconde zijn. Bij 5 seconde of meer haakt al 71% van de mensen af. Je positie verbeteren in de zoekmachineDe Positie in Google verbeteren is een belangrijke vorm van marketing in 2022. Je zult immers eerder klanten vinden via de website, waar dit vroeger een advertentie in de krant was. Daarnaast is er wel veel concurrentie op dit gebied aan het ontstaan. Dit is dan ook de reden dat steeds meer mensen marketing uitbesteden. Het is zo’n complexe materie dat je het zelf niet bij kunt houden. Zeker niet aangezien er steeds meer veranderingen zijn in zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Meerdere keren per jaar wordt het algoritme geupdate. Vaak kun je dan weer een helemaal andere marketing tactiek kiezen en dat kost veel tijd. Ervaren marketeers spelen hier direct op in. Zij hebben immers meer klanten die met hetzelfde probleem zitten. |