Zaken Maken
Image default
Marketing en reclame

Wat betekent conversiegericht webdesign?

Wat betekent conversiegericht webdesign?

Conversiegericht webdesign is niets meer of minder als een website die gemaakt is voor het genereren van omzet. Omzet en conversies zijn in de meeste gevallen hetzelfde. Echter kun je ook informatieve conversies willen genereren met een offerte aanvraag of bel me terug verzoek. Alles op de website wordt zo gemaakt dat mensen meer informatie willen of een product willen aanschaffen. Hier gaat vaak wat extra tijd in zitten. Want je moet de juiste verhouding hebben tussen tekst en afbeelding. 

Daarnaast komt er ook een technische kant bij kijken. Zo moeten afbeelding een ALT beschrijving hebben en de website een meta titel en omschrijving. Ook is het belangrijk dat de snelheid blijft gewaarborgd. Een snelle website zorgt voor snelle verkopen en tevreden klanten. Dit geldt dus niet alleen voor het ontwerp op zich, maar ook voor het bestellen van producten. Een goed webhosting bedrijf of VPS server is hierbij dan ook cruciaal.

Waarom ondernemers voor WordPress kiezen?

Ondernemers kiezen vaak voor een WordPress website laten maken. Dit is heel makkelijk te beheren zonder technische kennis. Maar bovendien is het ook nog eens een van de meeste veilige CMS systemen die er is. Er is community van miljoenen mensen en er zijn dus ook regelmatig updates. Op deze manier bescherm je ook de gegevens van je klanten. Dit is niet alleen nodig om ervoor te zorgen dat hun gegevens niet op straat liggen, maar je wil ook niet dat concurrenten jouw klanten gaan afpakken. Met een Woocommerce webshop onderdeel van WordPress ben je helemaal geslaagd. Je kunt makkelijk acties houden of prijzen aanpassen. Dit is ideaal voor ondernemers die tijd en vooral geld willen besparen.

Waar moet je op letten bij webdesign offertes?

Een website laten maken kost altijd wel een beetje, maar met een paar simpele stappen kun je toch goedkoper uit zijn. Vergelijk altijd offertes van meerdere bedrijven. Probeer zoveel mogelijk dingen te laten specificeren zodat je dit eventueel met de concurrentie kunt vergelijken. Daarnaast is een CMS website niet veel duurder, maar in de toekomst bespaar je hier wel een heleboel mee. Je wil immers niet elke week een mailtje naar een webdesigner moeten sturen over het toevoegen van een product. Daarnaast hanteren grotere bedrijven hogere prijzen omdat ze vaak net iets meer kennis en personeel in dienst hebben. Zij moeten immers ook betaald worden als er geen opdrachten zijn.

 

Gerelateerde artikelen

Welke offline promotie mogelijkheden zijn er?

Promotieartikelen die je makkelijk kunt weggeven