De tijd waarin je met een paar goedgeplaatste zoekwoorden bovenaan de resultaten van een zoekmachine kwam, is voorbij. Google is slimmer geworden en richt zich nu vooral op de zoekintentie van gebruikers. Als je echt wil opvallen met je zoekmachine optimalisatie, moet je daarom begrijpen wat mensen echt willen wanneer ze in een zoekmachine iets intypen. Wat is zoekintentie en waarom is het belangrijk?Zoekintentie, of ‘user intent’, draait om het achterhalen wat iemand echt wil vinden wanneer hij een zoekopdracht uitvoert. Als je de zoekintentie begrijpt, kun je content maken die perfect aansluit bij de behoeften van je doelgroep. Dit is precies waar Google zijn zoekresultaten op afstemt. Wil je hoger scoren? Richt je dan niet alleen op wat mensen intypen, maar vooral op wat ze ermee bedoelen. Hoe bepaalt Google de zoekintentie van de gebruiker?Google gebruikt verschillende AI-systemen om de zoekintentie te begrijpen, zoals:
Daarnaast houdt Google ook rekening met gebruikersgedrag, bijvoorbeeld door middel van Navboost. Dit systeem analyseert klikpatronen en past op basis daarvan de rangschikking van zoekresultaten aan. Dit betekent dat als veel gebruikers op een bepaald zoekresultaat klikken en op die website blijven hangen, Google dit resultaat als relevanter beschouwt en het in het vervolg hoger plaatst. Hoe speel je in op de zoekintentie?Nu je weet hoe belangrijk de zoekintentie van je doelgroep is, kun je aan de slag om je content hierop af te stemmen:
Help jij de gebruiker, dan helpt Google jouWil je succesvol een SEO-campagne opzetten en hoog in de resultaten van zoekmachines zoals Google komen te staan? Dan is het belangrijk dat je je doelgroep echt helpt met waardevolle content. Bij een online marketing bureau kunnen de specialisten je helpen met het plannen en maken van content die jouw online zichtbaarheid naar een hoger niveau tilt. Wil je meer weten? Op de website van Semwerkt – een zoekmachinemarketingbureau – vind je een uitgebreid blog over zoekintentie. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Wat is Google zoekintentie? Wat is Google zoekintentie? Veel mensen weten niet de Betekenis van Google zoekintentie. Echter is het wel belangrijk dat je de basis hiervan leert kennen...
- Tips en tricks voor effectieve digitale marketing Digitale marketing is tegenwoordig een essentieel onderdeel van het succes van elk bedrijf. Het hebben van een sterke online aanwezigheid is niet langer een keuze,...
- Een bedrijfsfilm maken van A tot Z: zo verloopt het proces Een bedrijfsfilm laten maken is een effectieve manier om je merk te promoten, producten of diensten te presenteren en de betrokkenheid van je doelgroep te...
- 3 tips voor startups: zo zet je jouw socialmediaplan op Voor startups is een sterke aanwezigheid op social media essentieel. Het kan je helpen om je merk te vestigen, je publiek te bereiken en je...
- https://zakenmaken.nl/Tips-hoe-te-groeien-op-social-media/ Social media is tegenwoordig een essentieel onderdeel van elke marketing strategie. Het is een effectieve manier om nieuwe klanten te verwerven en de naamsbekendheid van...
- Wat doet een socialmediamarketeer nou eigenlijk de hele dag? Vrijwel iedereen weet wel wat social media is en ongetwijfeld heb je zelf ook je eigen Facebook-, Instagram-, en/of LinkIn-account. Hartstikke leuk om privé te...