Zaken Maken
Image default
Grote bedrijven

De voordelen van een billboard

De voordelen van een billboard

Als ondernemers is er niets zo belangrijk als ervoor te zorgen dat je zichtbaar bent. Dat kun je op tal van verschillende manieren doen. Waar de één ervoor kiest om te flyeren of wekelijks een folder rond te sturen, kiest de ander voor het adverteren online. Toch zijn er ook offline tal van mogelijkheden die ervoor kunnen zorgen dat jij je naamsbekendheid van je bedrijf een flinke boost kunt geven. Hoe je dit kunt doen, vertellen we je in dit artikel.

Wat zijn billboards?

De kans dat jij ze wels een langs de kant van de weg hebt zien staan wanneer je op de snelweg reed, die is natuurlijk vrij groot. We hebben het dan uiteraard over billboard. Van die enorme grote unites waar een led scherm allerlei verschillende soorten reclame op projecteert. Dit is voor veel bedrijven één van de meest effectieve manieren om een zo groot mogelijke groep mensen te bereiken op een vaak voordelige manier. Om je een idee te geven welke voordelen het gebruik van een led scherm allemaal heeft, hebben we er een aantal voor je op een rijtje gezet.

In verhouding stukken goedkoper

Het adverteren middels een folder of flyer is op zijn aller zachts gezegd natuurlijk alles behalve duurzaam. Daarnaast zijn de kosten vaak relatief hoog, in tegenstelling tot wat je ervoor terug krijgt. Want laten we eerlijk zijn, wat doe jij mij een folder of flyer die je krijgt? Deze wordt vaak even snel doorgebladerd en belandt vervolgens vaak bij het oud papier. De kosten die je als bedrijf maakt voor het laten ontwerpen, bedrukken en daarnaast nog verspreiden van deze folders kunnen flink in de papieren lopen. Door te kiezen voor het adverteren op billboard, bespaar je niet alleen op de kosten voor het drukken en verspreiden, maar bereik je ook nog eens eens grote publiek.

Flexibiliteit

Wanneer je wekelijks nieuwe acties hebt, dan is het natuurlijk niet alleen ontzettend tijdrovend, maar ook nog eens ontzettend kostbaar om periodiek een nieuwe folder te verspreiden. Door gebruik te maken van een led display, hoef jij je hier geen zorgen meer om te maken. Wanneer je ervoor zorgt dat je één template hebt, die je wekelijks kunt aanpassen door middel van het vullen van nieuwe acties, kun je tot in lengte van tijd vooruit. Zo kun je helemaal zelf bepalen welke acties je wilt uitzetten en deze aanpassen zo vaak jij maar wilt. Doordat alles volledig is gedigitaliseerd, maakt het dus niet uit of je dagelijks of wekelijks een aanpassing wilt doorvoeren.

Zichtbaarheid vergroot

Reclame op een billboard wordt natuurlijk vele malen sneller gezien, dan wanneer jij met je folder tussen een flinke stapel andere folder ligt. De kans dat ze je met enkele minuten alweer zijn vergeten is daarbij dus enorm groot. Wanneer je ervoor kiest om gebruik te maken van de led schermen op een billboard, is dit niet het geval. De advertentie rouleren namelijk niet, waardoor alleen jij gedurende een langere periode zichtbaar bent. De kans dat mensen hier dan meermaals langsheen rijden is dan vrij groot. Zo zorg je voor de kracht van herhaling, waardoor de kans op succes een stuk groter is.