Promotieartikelen die je makkelijk kunt weggeven

Iedere ondernemer staat voor dezelfde uitdaging; hoe bereik ik mijn klanten en hoe maak ik zo snel mogelijk naamsbekendheid? Allereerst begint het natuurlijk met een pakkende of praktische bedrijfsnaam, daarna komt het logo en daarna de huisstijl. De huisstijl zijn een aantal vaste kleuren die passen bij de kleuren uit het logo en die terugkomen in je promotiemateriaal. Als je dit goed doet dan gaan mensen je huisstijlkleuren en vormgeving herkennen. En dat is wat je wilt. Als je dit allemaal op orde hebt, is het de uitdaging dat je website, je briefpapier, je reclamebord, je autobedrukking etc. allemaal in dezelfde stijl is. Dus niet een rond logo op je briefpapier en een vierkante op je website want dat creëert geen herkenning. Eenmaal gesetteld is het goed om na te denken over give aways, kleine promotieartikelen, zoals pennen met logo, die je weggeeft aan je klanten, je leveranciers, relaties, kennissen, familie en vrienden

Pennen met logo

Dingen die mensen regelmatig gebruiken en gezien worden door ander mensen. Het verschilt per bedrijf wat voor jou aantrekkelijk is maar bijvoorbeeld pennen met logo is een goed voorbeeld want voor alle bedrijven werkt. Iedereen gebruikt pennen en pennen met logo zijn daarom een goede give away. Ze zijn praktisch, iedereen wil deze wel en hebben een lage inkoopprijs. 

Bedrukte tassen

Naast pennen met logo kun je ook denken aan bedrukte tassen. Bedrukte tassen zijn praktisch en duidelijk zichtbaar. Heb je een winkel dan kun je denken aan bedrukte tassen van papier (goed voor het milieu), heb je bijvoorbeeld een kledingwinkel of een schoonmaakbedrijf dan kun je denken aan bedrukte tassen van stof. Die je medewerkers meenemen naar locatie om hun spullen in te doen. Bedrukte tassen zijn ook een goed sponsormiddel voor bijvoorbeeld een sportclub. Die tassen gaan overal mee naartoe (uitwedstrijden door het hele land).

Zorg voor consistentie

Pennen met logo kun je ook opsturen naar leveranciers, als je naar beurzen gaat kun je ze daar veelvuldig uitdelen of gebruik de pennen met logo ook als attentie voor een goed doel. Bedrukte tassen van stof of papier kun je ook weggeven met acties op je social media. Vul een tas met producten van je bedrijf (of een voucher als je diensten aanbiedt) en geef een aantal weg. Mensen stellen het op prijs dat je iets weggeeft en jij boort een nieuwe klantenkring aan. Wees wel consistent in je reclame-uitingen en zorg er dus voor dat je bedrukte tassen, pennen met logo en eventueel andere promotieartikelen er hetzelfde uitzien.

Qua kosten zijn bedrukte tassen en pennen met logo voordelig in aanschaf en kun je er gemakkelijk een groot bereik mee halen. In grote oplages wordt het zelfs nog voordeliger omdat je dan vaak korting krijgt. Denk goed na welke promotieartikelen voor jou kunnen werken en wees niet te bang hier wat in te investeren omdat het zich indirect snel terugbetaalt. In extra klanten maar ook in een gunfactor of in het feit dat mensen het sympathiek vinden dat ze iets van je krijgen. 

 

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Digitale marketing biedt eindeloze mogelijkheden om je bedrijf te laten groeien. Toch gaat het vaak mis omdat ondernemers in bekende

...

Lokaal adverteren is de sleutel tot het boeien van je directe omgeving. Het biedt bedrijven de kans om zich te

...

Online vindbaarheid is tegenwoordig cruciaal voor elk bedrijf. Of je nu een webshop runt of diensten aanbiedt, zonder sterke online

...

De tijd waarin je met een paar goedgeplaatste zoekwoorden bovenaan de resultaten van een zoekmachine kwam, is voorbij. Google is

...

Voor startups is een sterke aanwezigheid op social media essentieel. Het kan je helpen om je merk te vestigen, je

...

SEO-specialisten spelen een essentiële rol in de digitale marketingwereld door ervoor te zorgen dat websites optimaal presteren in zoekmachines. Om

...

Het gebruik van Artificiële Intelligentie (AI) inzetten voor grafisch design, en specifiek voor het creëren van logo’s en huisstijlen, wint

...

Een bedrijfsfilm laten maken is een effectieve manier om je merk te promoten, producten of diensten te presenteren en de

...

Branding is een term die vaak wordt gebruikt in de marketingwereld, maar wat betekent het eigenlijk en waarom is het

...

Heb je ooit gehoord van anchorteksten? Misschien niet, maar wanneer je bezig bent met het optimaliseren van websites voor zoekmachines,

...

Ben je ooit in de situatie geweest waarin je werken bij website laten maken met tegelijkertijd de verantwoordelijkheid voor online

...

Digitale marketing is tegenwoordig een essentieel onderdeel van het succes van elk bedrijf. Het hebben van een sterke online aanwezigheid

...

Hoe weet je of de gevoerde marketingcampagne resultaat heeft? En wat wordt er eigenlijk allemaal online gepubliceerd over je bedrijf?

...

Wanneer jij als bedrijf een website hebt om jouw producten te verkopen of om jouw diensten hierop aan te bieden,

...

Ben jij op zoek naar een digitaal visitekaartje? Dan is het is verstandig om te kijken naar digitale visitekaartjes met

...

Times square New York, wie kent het niet. Het is één van de meest druk bezochte toeristische attracties ter wereld.

...

Er zijn twee dingen die je kunt uitbesteden om je website bereik en verkeer te verbeteren. Dit zijn Google advertenties

...

Wat betekent conversiegericht webdesign? Conversiegericht webdesign is niets meer of minder als een website die gemaakt is voor het genereren

...