Terwijl sociale media tegenwoordig veelvuldig ingezet wordt om een bedrijf te promoten en naamsbekendheid te verwerven, wordt het gebruik van offline promotiemateriaal vaak onderbelicht. Dit is een gemiste kans, onbewust bereikt u ook veel potentiële klanten met offline marketing! Daarom leest u in dit artikel enkele tips waarmee u effectief gebruik kunt maken van offline promotie. DrukwerkDrukwerk is een van de meest bekende mogelijkheden tot het verwerven van naamsbekendheid op een offline manier. Heeft u bijvoorbeeld al eens gedacht aan een middag flyeren in de binnenstad? Er lopen erg veel mensen langs, die uw bedrijfsnaam zien staan. Onbewust zal iedereen toch wat langer kijken, zo nieuwsgierig als de mens is. Kalenders drukken is ook een bekende manier van offline marketing. Ieder gezin heeft een kalender in huis, en zo is het gezin dagelijks ervan bewust dat uw bedrijf bestaat en waarin het bedrijf gespecialiseerd is. Kalenders drukken is met name een leuk cadeau rond de jaarwisseling. U kunt natuurlijk diverse kalenders drukken, zowel een verjaardagskalender als een jaarkalender. Geef deze rond de jaarwisseling mee aan alle klanten. Buiten het feit om dat een klant het altijd een aangename verrassing vindt om iets in deze periode te krijgen, maakt u ook extra naamsbekendheid. Speel in op (lokale) feestdagenOm een goede band te krijgen met (potentiële) klanten, is het belangrijk om ook in te spelen op (lokale) feestdagen. Een goed voorbeeld is carnaval in het zuiden van het land. U weet van tevoren dat uw (potentiële) klanten vijf dagen feest zullen vieren, zorg dan dat u rond die periode acties opstelt die te maken hebben met het carnavalsfeest. Geef bijvoorbeeld op 11 november (de elfde van de elfde) een kortingsactie van 11%. De klanten zullen dit zien en leggen meteen de connectie met carnaval. Door op dit niveau te communiceren met klanten, zullen ze ook de mens achter het bedrijf zien. Door kalenders drukken speelt u bijvoorbeeld ook in op de periode rond de jaarwisseling. Goede serviceEen van de meest bekende manieren van offline marketing, is toch wel mond-tot-mond-reclame. Geef uw huidige klanten een geweldige ervaring en zij zullen dit doorvertellen aan familie, vrienden en buren. Beweeg ook uw klanten aan tot het achterlaten van reviews op bijvoorbeeld Google, zodat iedere potentiële klant kan zien wat voor goede service u heeft gegeven aan andere klanten. Dit waren enkele manieren om offline promotie te maken voor uw bedrijf. Om ervoor te zorgen dat uw bedrijf echt een “boost” krijgt, is het raadzaam om zowel offline als online manieren in te zetten. Dit geeft immers een groter bereik. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- 3 voordelen van led verlichting in een loods Beheerders en eigenaren van loodsen besteden misschien niet veel aandacht aan verlichting. Als ze goed genoeg kunnen zien, nemen ze misschien aan dat de verlichting...
- Promotieartikelen die je makkelijk kunt weggeven Iedere ondernemer staat voor dezelfde uitdaging; hoe bereik ik mijn klanten en hoe maak ik zo snel mogelijk naamsbekendheid? Allereerst begint het natuurlijk met een...
- De mogelijkheden van een aggregaat kopen Een aggregaat kopen: waarom is dat handig? U wilt graag een aggregaat kopen? Dan zal het zeker de moeite waard zijn om eens te kijken...
- La Prima Launch Edition Succesvolle Fiat 500E “La Prima Launch Edition” keert terug als “La Prima by Bocelli” FIAT presenteert samen met maestro Andrea Bocelli, Matteo Bocelli en JBL...
- Wat te doen met de oude apparatuur van uw bedrijf? Heeft u een eigen bedrijf en een overschot aan hardware, zoals computers laptops of telefoons? Dan is het misschien interessant om deze oude apparatuur te...
- Een bod uitbrengen op een woning doe je zo Heb jij een prachtig huis gezien? Dan is het natuurlijk zaak om ervoor te zorgen dat je een goed bod uitbrengt, zodat je uiteindelijk de...