Tegenwoordig worden neonreclames vooral gebruikt als decoratie of als kunstwerken. Maar ze werden niet altijd voor dit doel gebruikt. In deze blogpost verkennen we de geschiedenis van neonreclame en hoe ze de populaire armaturen zijn geworden die ze nu zijn.
Het eerste geregistreerde gebruik van een neonbord dateert uit 1910, toen Georges Claude, een Franse ingenieur, een Parijse winkel verlichtte met een felrood neonbord. Het gebruik van neonverlichting verspreidde zich snel naar andere delen van Europa en de Verenigde Staten. In de jaren 1920 begonnen commerciële neonlichten te verschijnen in Amerikaanse steden. De beroemdste vroege voorbeelden van commerciële neonverlichting zijn het “Coca-Cola” bord op Times Square en het “Welcome to Las Vegas” bord. Deze vroege borden werden tot leven gebracht door met de hand geblazen glazen buizen, waardoor ze duur en moeilijk te produceren waren.
Toen de massaproductietechnieken in de jaren 1930 verbeterden, daalden de productiekosten van neonreclames aanzienlijk. Dit maakte ze betaalbaarder voor bedrijven, en daardoor nam hun populariteit toe. Tegen de jaren 1950 had bijna elk bedrijf in Amerika tenminste één neonbord.
De laatste jaren is er een heropleving van de belangstelling voor vintage neonborden. Dit heeft geleid tot een prijsstijging van antieke borden. De moderne technologie heeft het echter ook mogelijk gemaakt om reproducties van hoge kwaliteit van vintage borden te maken tegen een fractie van de kosten van de originelen.
Conclusie Neon lichten zijn populaire armaturen in de wereld van vandaag, maar ze werden niet altijd voor dit doel gebruikt. In deze blogpost onderzochten we de geschiedenis van neonreclames en hoe ze zo populair zijn geworden als nu. Neonborden verschenen voor het eerst in 1910 en verspreidden zich snel naar andere delen van Europa en de Verenigde Staten. Commerciële neonreclame werd populair in Amerikaanse steden in de jaren 1920 met vroege voorbeelden als het “Coca-Cola” bord op Times Square en het “Welkom in Las Vegas” bord. In de jaren 1930 verbeterden de massaproductietechnieken, waardoor neonreclame betaalbaarder werd voor bedrijven, wat leidde tot een toename van de populariteit in heel Amerika in de jaren 1950. De laatste jaren is er een heropleving van de belangstelling voor vintage neonreclame, waardoor de prijzen van antieke borden zijn gestegen; de moderne technologie heeft het echter ook mogelijk gemaakt om reproducties van hoge kwaliteit van vintage borden te maken tegen een fractie van de kosten van de originelen.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Hier moet je op letten bij het kopen van een herentas Hier moet je op letten bij het kopen van een herentas Drukke professionele mannen hebben een tas nodig, je kunt essentiële spullen meenemen en je...
- La Prima Launch Edition Succesvolle Fiat 500E “La Prima Launch Edition” keert terug als “La Prima by Bocelli” FIAT presenteert samen met maestro Andrea Bocelli, Matteo Bocelli en JBL...
- 3 voordelen van led verlichting in een loods Beheerders en eigenaren van loodsen besteden misschien niet veel aandacht aan verlichting. Als ze goed genoeg kunnen zien, nemen ze misschien aan dat de verlichting...
- 50 jaar geleden begon Toyota zijn Europese succesverhaal 50 jaar geleden begon Toyota zijn Europese succesverhaal met een bescheiden productiefaciliteit in Portugal. In 1971 opende Toyota hier – om precies te zijn in...
- Een bod uitbrengen op een woning doe je zo Heb jij een prachtig huis gezien? Dan is het natuurlijk zaak om ervoor te zorgen dat je een goed bod uitbrengt, zodat je uiteindelijk de...
- Wat te doen met de oude apparatuur van uw bedrijf? Heeft u een eigen bedrijf en een overschot aan hardware, zoals computers laptops of telefoons? Dan is het misschien interessant om deze oude apparatuur te...